A tavasz az ízek évszaka – Így táplálkozz egészségesen

A tavasz az ízek évszaka – Így táplálkozz egészségesen

Tavasszal az emberek általában – a megújulás jegyében – diétába kezdenek. Ezt várandósan felejtsd el! Inkább élvezd a sok friss zöldség és gyümölcs által nyújtott ízorgiát, juttass sok-sok vitamint a szervezetedbe a hosszú "téli álom" után.

Ilyenkor már nagyon vágyunk a sok finomságra, zöld, piros, sárga színekre, harsogó zöldségekre, édes és fanyar gyümölcsökre. A várandósság alatt különös odafigyelést kíván a táplálkozás, hiszen nagyban tőled függ, hogy a babád egészségesen fejlődik-e a pocakodban. Lássuk, mire érdemes figyelned most tavasszal, várandósság előtt és alatt.

Nem vársz még kisbabát, csak készülsz rá

Az anyukának fel kell készülnie, hogy minden rendben legyen a várandósság alatt. Nagyon fontos, hogy megfelelő fizikai állapotban legyél, mire beköltözik a kis jövevény. Ehhez elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű vitaminnal, ásványi anyaggal és nyomelemmel töltsd fel a tél alatt kiürült raktáraid. Ezzel nagyban befolyásolhatod a teherbe esés sikerességét is. Érdemes kerülni a mesterséges édesítőszereket, mert megdolgoztatják a májat, valamint az ételízesítők használatát, mivel a bennük lévő glutamát hat a prolaktin és az inzulin szintre, ez is hatással lehet a fogantatásra. Fogyassz sok olyan ételt, ami friss, tavaszi alapanyagokból készül.

Újhagyma: allicint tartalmaz. Immunerősítő, gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatása van, valamint segíti az emésztést. Használd fel az egész újhagymát, a zöldje is nagyon finom, például egy szuper tojásrántottában, vagy akár salátákhoz.

Spárga: a tavasz hírnöke. Rostban és fehérjében gazdag zöldség. Segíti az emésztést és támogatja az immunrendszer működését, sok benne az A-vitamin, a C-vitamin és magas a folsav tartalma.

Édeskömény: kora tavasszal a legfinomabb. Szintén magas a rosttartalma, viszont alacsony a kalóriatartalma. Csökkenti a puffadást, teltségérzetet és javítja az emésztést. Adhatod salátákhoz, hús vagy hal mellé köretként, grillezve, párolva is nagyon finom.

Recept tipp

Friss spárgasaláta újhagymával

500 g zöldspárgának vágd le a kemény végeit (ezt felhasználhatod később zöldség alaplé készítéséhez, ezért ne dobd ki, le is fagyaszthatod), és mosd meg alaposan a zöldséget. Ezután egy serpenyőbe tegyél egy kis olívaolajat, és a spárgát pörgesd át rajta, néhány perc alatt kész is, nem kell túlpirítani. Amíg még meleg, facsard rá egy kisebb citrom felének a levét, és ha sikerült biocitromot venned, akkor reszeld rá a héját is a spárgára. Vágj fel három-négy szál újhagymát (használd a zöldjét is). Szórd rá a spárgára, jól keverd össze. Ha úgy érzed, egy kis sót és borsot tehetsz a salátádra, sőt felturbózhatod egy kis héjában főtt, majd olajon átsütött burgonyával is. Ezt a salátát használhatod halak vagy húsok mellé köretként, de önmagában is nagyon finom csemege.

Helyes táplálkozás

Már a pocakodban növekszik a kisbabád

Ha egészséges vagy, úgy 9-12 kiló körüli hízásra számíthatsz a várandósság ideje alatt. Ez lehet kicsit kevesebb, de törekedni kell arra, hogy ne legyen sokkal több. Főleg akkor kell óvatosnak lenned, ha alapból van egy kis túlsúlyod.

Egy nagyon makacs tévhitnek kell ellentmondani, mégpedig annak, hogy várandósság alatt kettő helyett kell enni. Ha túlzásba esel, akkor a terhesség alatt nőhet a vérnyomás, nagyobb eséllyel fordulhat elő a terhességi cukorbetegség. Az energiaszükségleted kb. 300 kalóriával növekszik a várandósság előttihez képest.

A tavasz tárháza hatalmas, csak győzz válogatni belőle. A lényeg az, hogy a fehérje- és rostforrásokat részesítsd előnyben, ugyanakkor a szénhidrátokat igyekezz mérsékelni. A gyorsan felszívódó szénhidrátokat kerüld, inkább lassan felszívódó szénhidrátokat válassz. Ilyenek a teljes kiőrlésű gabonák, amelyekből minden nap fogyassz. Egészséges fehérjeforrások a sovány húsok, a halfélék, a tojás és a különböző magvak – amelyeket kenyérbe sütve is kipróbálhatsz –, valamint a tejtermékek. Egészséges zsírokra is szükséged van, válassz hidegen sajtolt növényi olajokat.

A tányérodon a legnagyobb helyet a szezonális, tavaszi zöldségek foglalják el, eggyel kisebb helyet adj a húsnak, még kisebbet a szénhidrátoknak és a zsíroknak.

Recept tipp

Epres spenótsaláta lazaccal és magvakkal

Rendkívül gyors ebéd vagy vacsora lehet ebből a fogásból, nagyon könnyű elkészíteni, és ha szereted a halat, imádni fogod. Magas a folsavtartalma, ezért kifejezetten ajánlott.

25 dkg bébispenótot szórj egy nagy tálba, dobj rá néhány epret félbevágva, keverd össze őket. Az öntethez egy kis olívaolajba facsarj citromlevet, sózd, borsozd. Locsold meg a salátát. A lazacot sózd meg, tehetsz rá egy kis fokhagymát, de akár zöldfűszerekkel is feldobhatod. Kend be a felületét olívaolajjal, és grillserpenyőben süsd mindkét oldalát 5-5 percig. Akkor jó, ha még egy kicsit rózsaszín, de semmiképp se maradjon nyers. Tálald ki a halat és a spenótsalátát, majd szórd meg az egész tányért tökmaggal, szotyival, szezámmaggal vagy bármilyen maggal, amit szeretsz.

A tavasz színeit és ízeit folyadék formájában is élvezheted. Csinálj smoothie-kat, gyümölcsökkel, zöldségekkel, vagy egyszerűen csak facsard ki a levüket, és idd meg.

Mivel várandósság alatt igencsak megnövekszik a szervezet tápanyagigénye, nem szabad megfeledkezned arról, hogy megfelelő mennyiségű vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet juttass be. Ha hiány alakul ki, az hozzájárulhat számos fejlődési rendellenesség kialakulásának kockázatához. és a te egészséged is befolyásolhatja. Az egyik legfontosabb vitamin babaváráskor a D-vitamin, amelynek pótlására már a várandósság tervezésekor is nagy hangsúlyt kell fektetni. Amint a terhességi teszt pozitív eredményt mutat, a D-vitamin bevitelt napi 2000 NE-re (nemzetközi egységre) kell emelni, és végig, a 9 hónap alatt ennyit kell bevinni. A szoptatás alatt is figyelj a pótlására! Ahhoz, hogy megfelelő legyen a tápanyagpótlás, érdemes várandósvitamint szedni, amely a megfelelő arányban tartalmaz minden olyan tápanyagot, amelyekre neked és a babádnak is szüksége van. Kérd ki a nőgyógyászod tanácsát!


Kovács-Hain Zsuzsa


Gravida Optima terhesvitamin

A Gravida Optima terhesvitamin készítmény kétféle beviteli formával támogatja a babatervezés, a várandósság és a szoptatás folyamán megnövekedett tápanyagszükséglet megfelelő kiegészítését. Az egyik levél vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó filmtablettákat, a másik lágyzselatin-kapszulákat tartalmaz. Az utóbbi létfontosságú omega-3 zsírsavakkal támogatja a szervezetet. A kismama vitamin összetevői segítik egymás hasznosulását.

A Gravida Optima terhesvitamin étrend-kiegészítő készítmény kétféle kiszerelési formában kapható a patikákban, és az alábbi webáruházakban.
empatika

irány a bolt

  • gravida optima terhesvitamin

    28x

    kiszerelés
  • kismamavitamin

    84x

    kiszerelés

álomtól | valóságig

terhességi vitamin

rólunk

GRAVIDA OPTIMA WEBOLDAL

Babatervezés előtt állsz? Esetleg már épp a pocakodban növekszik az új kis élet, akire mindig is vártál, vágytál? Talán már meg is született? Akkor jó helyen jársz, hiszen épp neked szól a Gravida Optima új weboldala – mert minden Rólatok szól!

A gravidaoptima.hu egy olyan internetes portál, ahol biztos lehetsz abban, a tartalom hiteles, olyan szakemberektől származik, akik hivatásul választották a kismamákkal, babákkal, kisgyermekekkel való törődést. Olyan szakemberektől, akik nap mint nap találkoznak párokkal, akik gyermeket szeretnének, várandósokkal, akik kérdések közt őrlődnek, és válaszra várnak, olyan kisgyermekes szülőkkel, akik a kis totyogójuk terelgetése közben ütköznek kisebb-nagyobb akadályokba.

A Gravida Optima weboldala, őszintén, érthetően nyújt információkat azoknak, akik szeretnének többet tudni a babatervezésről, a várandósság csodás 9 hónapjáról, a szülőség örömeiről és a kisebb buktatókról is, azokról a fontos kérdésekről tehát, amelyek mindannyiunkat érdekelnek, érdekeltek ezzel kapcsolatban.

Fontosnak tartjuk, hogy hiteles, saját tartalom jusson el az olvasóinkhoz. Témáink rovatokra osztják a mondanivalót, foglalkozunk a helyes táplálkozással, a vitaminok, a nyomelemek és az ásványi anyagok szervezetünkre gyakorolt pozitív hatásaival, hiszen a Gravida Optima egy olyan új terhesvitamin, amely a babatervezés időszakára, a várandósság idejére, egészen a szoptatás végéig megfelelő arányban biztosítja a vitaminokat, a nyomelemeket, illetve az ásványi anyagokat  az édesanyák és újszülött kisbabájuk számára. A Gravida Optima alkalmazása nagyon kényelmes, ugyanis egyetlen dobozban, kétféle tablettakiszereléssel biztosítja, mindhárom időszakra a szükséges tápanyagokat. A babaegészséges fejlődéséhez elengedhetetlen omega-3 zsírsavakat és értékes folátokat tartalmaz, amelyek a te egészséged megőrzésében is kulcsszerepet játszanak.

Nem maradhatnak el a testmozgással, a helyes életmóddal, a babavárás alatti és utáni testi változásokkal, a lélek rejtelmeivel foglalkozó írások sem, hiszen ezek is mind-mind olyan témák, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. 

Ezek mellett a szexualitás az, ami mindenkit érint és érdekel, legyen szó akár babatervezésről, pocakos kismamákról, vagy kisgyermekes szülőkről. A szexualitás tehát szintén terítékre kerül, ahogy az is, mi történik a szüléskor, hogyan zajlik, mire van szükség közben és utána, valamint a szoptatás idején.

Foglalkozunk olyan témákkal is, amelyeket mások talán kerülnek: tabuk nélkül szólunk a meddőségről, annak esetleges okairól, a lombikprogramról, és más, fontos területeket is érintünk.

Nem hagyjuk magukra a frissen édesapává vált férfiakat sem, számukra is ott leszünk, hiszen minden kérdésükre választ kaphatnak nekik szóló cikkeinkből.



 

A Gravida Optima terhesvitamin komplex étrend-kiegészítő készítmény kismamáknak, a fogantatás tervezésétől a várandósságon át a szoptatás végéig. Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott vegyes étrendet és az egészséges életmódot. A készítmény nem szolgál betegség kezelésére, gyógyítására. Az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget ne lépje túl! Gyermek elől elzárva tartandó!